Som učiteľka MŠ a mám viac ako 10 rokov pedagogickej praxe. Mám vysokú školu ( Mgr.) a za sebou dve atestácie. Materiál, ktorý vypracovala Mgr. Ivana Jacková je vytvorený veľmi precízne a premyslene. Je metodicky hodnotný a užitočný ako praktická pomôcka do každodennej praxe učiteliek. Môže slúžiť ako výborný inšpiračný zdroj pre tvorbu edukačných plánov i ako nástroj na reflektovanie dosiahnutých výsledkov u detí. Materiál jednoznačne odporúčam na použitie v praxi. Je odborne podložený, prehľadný a priamo aplikovateľný v edukačnom procese. (Jana H.)
WAU. Verím, že v tomto metodickom materiáli nájdu mnohé (najmä začínajúce kolegyne s menšou praxou) výbornú pomôcku. Oceňujem najmä správne, jasne a zrozumiteľne zvolené čiastkové ciele, ktoré sú (podľa môjho názoru) často problémom. Výbornou pomôckou sú tiež reflexie v podobe evalvačných otázok smerovaných na dieťa aj učiteľku. Čo sa aktivity týka - vhodne dokresluje cieľ. Myslím si, že každá aspoň trochu tvorivá učiteľka nebude mať problém obsah aktivity zmeniť tak, aby splnila čiastkový cieľ a zároveň "napasovala" aktivtu na tému týždňa - v prípade, že to bude potrebné. (Petra K.)
Vytvorili ste metodiku, ktorá mnohým pani učiteľkám pomôže pochopiť prácu s výkonovými štandardami. Výkonové úrovne sú pomôckou k plánovaniu výchovno-vzdelávacích činností vzhľadom na rozvojové možnosti detí, a tým k vytvoreniu čiastkového a SMART cieľa. Ponúknuté aktivity vhodne nasmerujú k splneniu cieľa, prípadne si ich učiteľka vie obmeniť k danej téme. Oceňujem uvedenie reflexií, nakoľko sú nástrojom hodnotenia progresu dieťaťa i práce učiteľa a jeho následný posun v práci. Ďakujem za seba a určite aj za množstvo ďalších učiteliek, že ste si našli čas a túto metodiku pre nás vypracovali. Myslím si, že aj učiteľkám s dlhoročnou praxou má táto metodika čo ponúknuť. JM (40 rokov pedagogickej praxe)
S radosťou som si preštudovala Váš materiál. Je to úžasný nápad a vynikajúca pomôcka nielen pre začínajúce učiteľky, ale aj pre nás skúsené. Človek niekedy zabúda, alebo ak vidí takéto skvelé aktivitky na papieri, napadnú ho vzápätí ďaľšie ich variácie. Ste perfektná, že ste sa podujali vytvoriť toto dielo. (JP)
Autorka ponúka precízne a praktické spracovanie všetkých vzdelávacích oblastí a ich výkonových štandardov podľa ŠVP pre predprimárne vzdelávanie. Silným prvkom je postupnosť v úrovniach osvojenia (U1 až U4), ktorá umožňuje diferenciáciu a individualizáciu podľa schopností detí. Materiály sú vysoko praktické, flexibilné a okamžite využiteľné v praxi. Text je písaný prístupným a zároveň odborným jazykom. Formulácie sú jasné, názorné a pedagogicky citlivé. Autorka prejavuje rešpekt k práci učiteliek a podporuje ich profesijnú istotu. Materiál je vizuálne prehľadný a systematicky štruktúrovaný. Táto príručka znižuje bariéry pri interpretácii štandardov; ponúka konkrétny most medzi teóriou a praxou; reflektuje moderné princípy predprimárnej pedagogiky – zmysluplnosť, hravosť, individualizáciu, skúsenostné učenie. Materiál s radosťou odporúčam ako vynikajúcu praktickú pomôcku pre každú učiteľku MŠ. Vhodný je na priame použitie, aj ako inšpiračný zdroj pri tvorbe vlastných edukačných situácií. (Jana P., 35-ročná pedagogická prax)
V oblasti predškolskej pedagogiky sa pohybujem už vyše 23 rokov. Metodický materiál, ktorý som mala možnosť preštudovať, predstavuje veľmi kvalitne spracovanú pomôcku pre učiteľky pôsobiace v materskej škole. Pozitívne hodnotím najmä jeho prehľadnosť, prepojenie na výkonové štandardy a praktickú využiteľnosť v každodennom vyučovaní. Materiál ponúka konkrétne, jasne formulované aktivity, ktoré sú ľahko aplikovateľné, a pritom metodicky kvalitne spracované. Metodický materiál „Od štandardov k praxi“ je výnimočným a prakticky uchopiteľným dokumentom, ktorý výrazne podporuje kvalitné predprimárne vzdelávanie. Je veľkým prínosom nielen pre začínajúce učiteľky, ktorým poskytuje oporu a jasný smer, ale aj pre skúsené učiteľky, ktoré v ňom nájdu inšpiráciu. Autorka citlivo a odborne rozpracovala jednotlivé vzdelávacie oblasti v súlade s výkonovými štandardmi, pričom zachovala hravý a prirodzený charakter učenia. (Mária D.)